אבחון פסיכו-דידקטי
לבחון את הדרך שבה הילד לומד, חושב ומבין - ולבנות תכנית תמיכה שמתאימה לו באמת.

אבחון פסיכו־דידקטי נועד לזהות קשיים בלמידה, להעריך את יכולות החשיבה והזיכרון, ולבחון את ההשפעה של מצב רגשי או סביבתי על תפקודו הלימודי של הילד או המתבגר.
הוא מהווה כלי מרכזי בקבלת התאמות במערכת החינוך - אך לא פחות מכך, הוא מפתח להבנה עמוקה יותר של הילד, כבסיס לבניית תהליך טיפולי או לימודי מדויק יותר.
ב-רואים דרך, אנו מבצעים את האבחון בגישה רגישה ומקיפה, מתוך הסתכלות על הילד כשלם - לא רק כ"תלמיד".

מה בודקים באבחון פסיכו־דידקטי?
01.
יכולות קוגניטיביות: תהליכי חשיבה, זיכרון, תפיסה, פתרון בעיות, קשב
02.
תפקודי למידה: קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, חשבון, שליפה וזכירה
03.
מאפיינים רגשיים והתנהגותיים: שבאים לידי ביטוי בתהליך הלמידה
04.
הקשר בין תפקוד רגשי לתפקוד לימודי
למי מתאים האבחון?
-
כאשר יש צורך בהבנת הקשיים הלימודיים והרגשיים יחד - ולא רק תחום אחד
לפני מבחני בגרות או שלבים לימודיים משמעותיים
במצבים של ירידה בהישגים, תסכול לימודי, קושי בהתארגנות, חוסר מיקוד
לתלמידים שחווים פער בין יכולות לתפקוד בבית הספר
בסוף האבחון תקבלו-
-
דו"ח מפורט הכולל ממצאים, אבחנה (אם קיימת), התאמות מומלצות, והכוונה להמשך
-
שיחה עם ההורים להסבר התוצאות והמלצות
-
אפשרות לליווי טיפולי ולימודי במקום - לפי הצורך
הילד הוא לא רק ציונים
אנחנו מאמינים שכל קושי לימודי הוא הזדמנות להבין משהו עמוק יותר - על הילד, על הדרך שבה הוא פוגש את העולם, ועל מה שנדרש כדי שירגיש שהוא יכול.
האבחון הפסיכו־דידקטי ב-רואים דרך נעשה לא רק כדי "לסמן וי", אלא כדי לבנות תהליך אישי, מדויק ועמוק.
בין אם אתם הורים, אנשי מקצוע, גננות או נציגי עירייה
אנחנו כאן בשבילכם.
© כל הזכויות שמורות למייאור חינוך וטיפול 2025